ubat hati

.

Jumaat, 12 Ogos 2011

Terjumpe budak tidak puasa

Tahun ini aku terjumpe 2 orang budak tidak puasa di kampung aku dalam kedai cina..kebetulan petang itu aku memakai kopiah untuk pergi berbuka puasa di surau.aku terus berhenti depan kedai cina tu sambil merasa mahu jer marah kepada 2 orang yang tidak berpuasa. Aku terus pergi dekat budak itu dan bertnya,mungkin ayat aku ini kasar sedikit tetapi aku berkasar untuk dia berfikir apa yang aku bgtau adalah untuk manfaat kepada dia. aku berkata
"awak kafir or islam?,
"kenapa awak tidak malu kepada Allah?
"kenapa tidak berpuasa, bila awak cita2 nak ganti puasa yang ditinggal?
'adakah awak berkawan ngan malaikat dan malaikat tidak akan menulis apa yang awak buat'...
kata2 aku ini membuat muka dia merah dia aku melihat cuba melawan tp aku wat aku lg garang dr dia menyebabkan dia tunduk n senyap..Aku merasa Islam amat dihina sbb org Islam sendiri menjatuhkan Islam didepan org bukan Islam.Dalam jiwa pada hari itu nak aku je aku fire cina dan 2 orang budak itu..Islam amat dihina..aku tidak kisah jika budak itu ponteng puasa dirumah or sebaliknya tetapi ini berlaku didepan orang bukan Islam, perkara seperti ini menyebabkan supreme Islam itu akan jatuh..Dia mungkin tidak memikir sedemikian jika dilihat dari aplikasi maka islam akan jatuh perlahan demi perlahan yang berpunca dr orang Islam itu sendiri..
Aku harap budak itu akan appreciate apa yang aku nasihat...Amimmm

Tiada ulasan:

Catat Ulasan