ubat hati

.

Isnin, 25 Julai 2011

Perginya seseorang yang tidak di kenali..

Hujan yang lebat malam tadi, aku cuma diam sekejap dan membaca akhbar suara keadilan..tiba terdengar suara ayah aku batuk yang agak lama dia batuk..sebagai anak aku tidak sampai hati mendengar kesengsaraan seorang ayah yang sakit. Aku terus pergi ke kedai menaiki motor dlm keadaan hujan, aku sampai di kedai dan terkejut melihat sekujur mayat berada didepan kedai..aku terpingga-pingga dala seribu persoalan, kenapa beliau meninggal? adakah kemalangan (pdalah tiada kesan kemalangan),adakah dia bergaduh (tiada juga kesan pergaduhan)..aku pergi ke kedai dan bertanya empunya kedai dan beliau menceritakan dia meniggal sbb HIV..aku tergaman!!! sungguh sadis cara kematian dalam keadaan hujan yang lebat jenazah beliau berada dlm keadaan hujan..tiada alunan Quran semasa jenazah beliau berada disitu. aku hanya bertafakul n berfikir sejenap,,,semoga Allah menjauhkan kematian seperti ini kepada aku..selang beberapa lama polis datang dan mengangkat jenazah beliau..aku pun pulang membawa ubat batuk untuk ayah aku...
Fansuri hanya sedekahkan fatihah dan meminta di ampunkan dosa beliau.semoga Allah mengampunkan dosa beliau atas kesalahan yang lampau...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan