ubat hati

.

Jumaat, 29 Julai 2011

selamat datang ramadhan

Firman Allah SWT di dalam Surah Al-Baqarah, Ayat 183 :
Maksudnya : “Wahai orang-orang yang beriman! Kamu diwajibkan berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang-orang yang dahulu daripada kamu, supaya kamu bertakwa.

ahli2 ibadat amat menantikan ramadhan...semua digandakan...cukup pemurah wahai Tuhan yang memiliki sekelian Alam...walupun hanya berbuat sedikit ibadat tetapi digandakan berlipat kali ganda..tetapi kita masih alpa dengan kehadiran ramadhan....masih ikut hawa nafsu.tetapi bg orang yang alim mereka menganggap bulan seribu rahmat..seribu manfaat bg mereka yang mengerti kelebihannya..aduhhh kita masih dikalangan orang-orang yang rugi,orang yang merasakan diri mereka sudah cukup amalan tenyata anggapan ini silap....
diberi juga pada ramadahan ini adalah lailatulqadar, satu hari yang amat ditunggu oleh orang yang sempurna puasanya dan ahli ibadat..YaAllah berilah aku sebagai tetamu MU di bulan rmadhan...walupun permintaan aku nieee sebagai satu permintaan yg tidak layak kerana dosa2 aku tetapi aku amat berharap diberi peluang untuk bermunajat dengan Mu pada malan lailatulqadar..
masih terigat kata2 arwah guru aku semasa berbuka puasa amat baik kita merenung pengorbanan sahabt2 kita di luar dr negara kita, mereka terpaksa berperang, menahan kelaparan akibat kebuluran, terpaksa berpisah dengan dgn tersayang kerana bencana yang menimpa...Allah aku bersyukur kerana dilahirkan di bumi bertuah ini....
Ya Allah sempurna kan lah ramadhan aku kali ini semoga di ampun dosa2 aku yg terdahulu...aku amat berharap dengan MU tuhan yang amat pemurah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan